vrijdag 8 mei 2020

Corona crises quilt lente/zomer 2020 van maart t/m juni


Handwerken is een mooie bezigheid. 
Het is rustgevend, tijdrovend en je bent productief 
bezig in je eigen tempo.
...... daarna een onbeschrijfelijke 
voldoening met een onvergetelijke herinnering.

Ingezonden op donderdag 7 mei 2020
Vrolijk en kleurrijk, fantastisch.
Voor het quilten van de ‘scrap crises deken’
vraagt Joy leuk advies en ideeën.


Ingezonden door Rineke op 8 mei 2020

Ik ben druk bezig met het maken van de siggiequilt.
In 2009 had ik mij opgegeven voor een siggieruil.
Ik stuurde een blokje op naar degene die op de adressenlijst staat
met een verhaaltje over jezelf.

Ik kreeg er altijd een terug. Zelfs uit Australie, USA, Italie, Duitsland, Belgie 
en de meesten uit Nederland.
De laatste siggie kreeg uit Spanje in 2014, toen had ik er 100.
Genoeg voor een quilt.  Hij is nog niet klaar maar hier vast een foto.
Siggie-Quilt is nu af en zo mooi, heel bijzonder ( Foto rechts)
 

Corona Quilt. Ingezonden door Els op 14 mei 2020
Zie hier mijn Corona quilt.
De crazy blokken heb ik 2 jaar geleden gemaakt. 
Nog meer crazy blokken maken wilde ik niet. Wat nu ?Het is een heel gepuzzel geweest ,met dit als resultaat. De oranje lap vond ik in de krat van de Meerquilters . De paarse lap heb ik ooit van Corry gekregen. 
De andere stoffen had ik nog in de kast liggen. Advies voor het door quilten heb ik niet nodig want ik heb
de ragtime methode gebruikt. 
Dus , klaar is kees . Zonder Corona was deze quilt waarschijnlijk nooit afgekomen, want al met al is het best veel werk geweest. Maar uiteindelijk ben ik met het resultaat best te vreden. Nog genoeg stof in de kast dus wie weet begin ik nog wel weer aan een quilt. 

       

Hexagon - quilt ingezonden door Gietie op 21 mei 
Gietie sluit zich aan bij de 'groep' afmaakwoede 

tijdens Corona crises
Hexagonnenvoorraad slinkt behoorlijk.
Nu nog afwerken.

De buit is binnen. Het geslaagde uitstapje van Els naar
het quiltstudio.

Ingezonden op 4 juni
Deze nieuwe lapjes stimuleren Els om verder te gaan 
met deze kleurrijke bloemen-quilt.
Want iedere dag een steekje, is een hemdsmouw in een jaar.
Ooit een keer komt het af.



Ingezonden door Elsebé op 4 juni.
Het pril geluk op de rand van de vijver.
Helemaal verstopt broeden waterhoentjes.
Als de schuwe jonge waterhoentjes zwemles krijgen
laat het ons Elsebé zien. 



De ‘scrap crises deken’ van Joy is af.
"BRAVO" 
...... met de knap verzonnen label 'Corona Lockdown'.
Ingezonden door Joy op 7 juni 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten